اخبار روز

پاکسازی کبد از سموم با خرمالو

صداوسیما نوشت: خرمالو به دلیل داشتن فیبر به هضم غذا کمک می کند. کارشناسان می گویند این میوه چربی ها و سموم را از دستگاه گوارش و کبد دفع می کند.

کبد بزرگترین غده بدن انسان است و وظیفه دفع سموم از بدن را بر عهده دارد. وقتی کبد نتواند این سموم را از بدن دفع کند، تمام چربی ها و سموم در کبد رسوب می کند و کبد چرب ایجاد می شود.

خرمالو یکی از میوه هایی است که به دلیل داشتن فیبر زیاد به هضم غذا کمک می کند. این امر باعث می شود که از طریق کبد راحت تر از بدن دفع شود.

یکی از بارزترین خواص خرما مربوط به جگر است. امروزه بیشتر افراد به دلیل نداشتن خواب مناسب در شب، خوردن انواع چربی ها و فست فودها، ورزش نکردن، ادرار نکردن هنگام بیدار شدن، زیاد خوردن یا خوردن صبحانه با عجله از بیماری کبد چرب رنج می برند. .

خرمالو یکی از میوه هایی است که سرشار از فیبر است. این میوه به دلیل داشتن ملین برای افرادی که از یبوست و مشکلات کبدی رنج می برند بسیار مفید است. خرمالو میوه ای آبدار است. بنابراین با مصرف آن می توانید به پاکسازی خودکار کبد خود کمک کنید. خرمالو تمام چربی ها و سموم را از دستگاه گوارش و کبد دفع می کند.

80 درصد خرما آب است. به همین دلیل منبع عالی برای دفع و دفع چربی های کبد است. این میوه به دلیل دارا بودن ویتامین A از ابتلا به بیماری های کبدی و چاقی نوع 1 تا زمانی که در مصرف آن افراط نکنید، پیشگیری می کند.

خواص داده ها

اگر لثه های شما در فصل سرما خونریزی می کند، ممکن است به دلیل کمبود ویتامین C باشد. باید بدانید که خوردن خرمالو و جذب ویتامین C آن در تقویت سلامت لثه موثر است. این ویتامین برای شفافیت پوست نیز مفید است.

این میوه سرشار از پتاسیم و منیزیم است که با کلسترول و فشار خون بالا مبارزه می کند. علاوه بر این، پکتین موجود در خرما نقش مهمی در کاهش سطح کلسترول خون دارد.

میوه خرمالو با داشتن ویتامین های A و C، کلسیم، پتاسیم و منیزیم می تواند به هضم بهتر غذا، تقویت بینایی و بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک کند. شاید بد نباشد بدانید خرمالو معده را تقویت می کند، اسهال را برطرف می کند، سینه را نرم می کند، کم خونی را درمان می کند و پیش غذای خوبی است.

طبع خرمالو گرم است و هسته میوه خرمالو له شده و به شکل گرد در آمده سنگ کلیه و مثانه را دفع می کند.

خرمالو حاوی مقدار زیادی پکتین است. پکتین یکی از فیبرهای محلول در آب است که باعث کاهش چربی خون می شود.

خرمالو سکسکه را تسکین می دهد و خونریزی را به میزان قابل توجهی متوقف می کند.

خرمالو تورم و التهاب بواسیر را کاهش می دهد و داروی موثری برای حصبه و حصبه است. از جوشانده کاسبرگ زیر گل و ساقه گل استفاده شود. خرما سرشار از ویتامین های A، B و C است.

ویتامین A موجود در خرما برای پوست خشک و شکننده، ناخن و مو مفید است.

طرز تهیه معجون تقویتی با خرما

برای تهیه این معجون یک عدد خرمالو را با کمی آبلیمو، مقداری ماست و عسل مخلوط کرده و هم بزنید. این فرآورده را صبح ناشتا بنوشید تا انرژی زیادی وارد بدنتان شود.

طرز تهیه مسکن برای کمردرد و مفاصل

دانه های له شده خرمالو را با روغن منداب مخلوط کرده و در بطری بریزید و درب آن را محکم ببندید و به مدت یک ساعت در آب جوش بپزید. سپس این روغن را می توان برای کمردرد، مفاصل و نقرس استفاده کرد و پودر دانه بو داده آن را مانند قهوه دم کرده میل کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا