اخبار روز

پارلمان ایران از ژاپن خواست در برقراری آتش بس در غزه مشارکت کند

کازوتوشی آیکاوا سفیر ژاپن در تهران با ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی شهر دیدار و گفتگو کرد.

ابوالفضل عمویی در ابتدای این دیدار از همکاری و تعامل وی در دوران تصدی سفیر جمهوری اسلامی ایران و همچنین بستر مناسب برای تحکیم و تحکیم روابط پارلمانی دو کشور قدردانی کرد.

علی ربیعی: برای ایرانی هایی که می خواهند همراه با اسرائیلی ها به ایران حمله کنند، برای انسانیت از دست رفته متاسفم.

چه کسی مسئول اتاق جنگ غزه است؟ /سردار نقدی: رهبران غربی دنیا را به خاطر مرگ یک زن در سالن آموزش پلیس تبدیل به سالن عزاداری کردند.

عمویی با اشاره به خاطرات خوب و ذهنیت مثبت سفرا و دیپلمات های ایرانی که در ژاپن خدمت می کردند، برای آیکاوا در دوره جدید آرزوی موفقیت کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در شورای اسلامی خواستار نقش آفرینی بیشتر دیپلماسی پارلمانی در تعمیق روابط دو کشور و ارتباط بین نمایندگان شد.

وی همچنین بر دعوت متفکرآزاد رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن تاکید کرد و خواستار سفر زودهنگام گروه دوستی پارلمانی ژاپن به ایران شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در پایان این نشست با اشاره به احساسات برانگیخته شده توسط نمایندگان شورای اسلامی در خصوص جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار هر روزه شهدا سیصد انسان بیگناه افزود: می دانیم رویکرد صلحی که از سیاست خارجی ژاپن می خواهیم، ​​امیدواریم دولت ژاپن تلاش های خود را برای برقراری سریع آتش بس در غزه و جلوگیری از جنایات جنگی و کشتار مردم بی گناه عملی کند. و نقش مثبت ایفا کنند.

آیکاوا سفیر ژاپن در تهران نیز علاقه مقامات ایران و ژاپن به توسعه و ارتقای روابط را یکی از عوامل تسهیل در انجام ماموریت خود در تهران برشمرد.

وی تصریح کرد: در طول ماموریتم تمام تلاش خود را برای بهبود روابط بین آنها انجام دادم و اکنون در پایان دوران حرفه ای خود در جمهوری اسلامی ایران شاهد ثمره این تلاش ها بوده ام. سفیر ژاپن در ایران این مسیر را ادامه خواهد داد.

۲۷۲۲۰

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا