اخبار روز

تصویب کمک 14.3 میلیارد دلاری به اسرائیل توسط مجلس نمایندگان آمریکا !/جزئیات

 

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد جمعه لایحه بحث برانگیز کمک 14.3 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این طرح که با حمایت جمهوری خواهان ارائه شد با 226 رای موافق و 196 رای مخالف به تصویب رسید.

این لایحه مهمترین طرح اجرایی پس از تحلیف مایک جانسون، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا است. دموکرات ها گفتند این لایحه شانسی برای تصویب در سنا ندارد.

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات در سنا، گفت که اجازه نخواهد داد این لایحه برای رای گیری به صحن مجلس سنا بیاید. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز تهدید به وتو کرده است.

بایدن خواستار تصویب بودجه اضطراری 106 میلیارد دلاری برای کمک به رژیم صهیونیستی، تایوان، اوکراین و کمک های بشردوستانه شده است.

اما جمهوری خواهان در طرح خود کمک به رژیم صهیونیستی را از بودجه کمک به تایوان و اوکراین و کمک های بشردوستانه جدا کردند تا این کمک ها زودتر در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گیرد.

قطعنامه جمهوری خواهان میلیاردها دلار کمک نظامی به رژیم اسرائیل ارائه می کند، از جمله کمک 4 میلیارد دلاری برای سامانه های گنبد آهنین و فلاخان داوود برای دفاع در برابر حملات موشکی کوتاه برد و انتقال برخی تجهیزات نظامی به این رژیم.

دفتر مدیریت بودجه گفته بود که کنگره به طور مداوم با هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه برای ارائه کمک های امنیتی به تل آویو کار کرده است، اما طرح جمهوری خواهان تهدید می کند که این رویکرد قدیمی را تضعیف می کند و جداسازی کمک های امنیتی به اسرائیل پیامدهای جهانی خواهد داشت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا