اخبار روز سینما

اعتراف قاتل داریوش مهرجویی و همسرش!/جزئیات

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر در ویلای شخصی خود در کرج به قتل رسیدند. چندی پیش همسر داریوش مهرجویی گزارش داد که فردی او را با چاقو تهدید کرده و درخواست کمک کرده است. داریوش مهرجویی از کارگردانان بزرگ سینمای ایران بود. داریوش مهرجویی سال ها با فریار جواهریان زندگی کرد و پس از جدایی از او با وحیده محمدی فر نویسنده ازدواج کرد و در نهایت هر دو با هم به قتل رسیدند. داریوش مهرجویی او فیلم های ماندگاری مانند هامون و سنتوری ساخته است.

قاتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر شناسایی و دستگیر شدند.

سردار سعید منتظر المهدی امروز پنجشنبه ۲۷ مهرماه با بیان اینکه تلاش کارآگاهان به بار نشست و عامل اصلی قتل مرحوم مهرجویی و همسرش شناسایی شد، اعلام کرد: دقایقی پیش قاتل اصلی که جزو دستگیرشدگان پلیس بود پس از انجام اقدامات فنی و تقاطع گیری شناسایی و به قطعیت رسید.

وی گفت: بازجویی ها برای شناسایی همدستان و زوایای پنهان این قتل همچنان ادامه دارد و به زودی صحنه جنایت بازسازی و اطلاعات تکمیلی ارائه می شود.

لازم به ذکر است از بعدازظهر دیروز خبری مبنی بر دستگیری قاتل داریوش مهرجویی و همسرش در لب مرز در برخی شبکه های اجتماعی منتشر شد که سخنگوی پلیس آن را تکذیب کرد.

داریوش مهرجویی و همسرش بعدازظهر شنبه بیست و دوم مهر در سال 1402 توسط یک یا چند قاتل در ویلای شخصی خود در کرج با سلاح های تیز به قتل رسیدند.

آیا قاتل از همسر داریوش مهرجویی کینه ای داشت؟

تیم جنایی پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش با بررسی فرضیه های مختلف درباره ارتکاب این جنایت هولناک به دستگیری و بازجویی از متهمان پرداختند. با توجه به اینکه قبل از قتل چندین سرقت از منزل مقتول انجام شده بود یکی از فرضیه ها این است که این افراد اقدام به قتل کرده اند.

به گزارش جام جم؛ ماموران با رصدهای تخصصی متهمان سرقت را دستگیر کردند و تحقیقات ادامه دارد. رئیس کل دادگستری استان البرز روز گذشته به تشریح آخرین وضعیت این پرونده پرداخت و گفت: در رسیدگی به پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش تا ظهر سه شنبه 10 نفر دستگیر شدند که تحقیقات از آنها توسط بازپرس ویژه و پلیس آگاهی استان البرز در دست اقدام هستند. حسین فاضلی هرکندی گفت: از ابتدای این حادثه دادستان فردیس به همراه بازپرس قتل بازپرس دادسرای فردیس به همراه تیم ویژه ای از بازپرسان صحنه جرم در محل حادثه حضور یافتند تا دستور رئیس جمهور را اجرا کنند. قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضائیه مبنی بر استفاده از همه امکانات برای شناسایی سریع قاتل یا قاتلان مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش خانم وحیده محمدی فر، دستور ویژه ای صادر شد کارگروهی برای پیگیری تشکیل شد. اولین جلسه این کارگروه صبح روز سه شنبه در محل دادگستری استان البرز تشکیل و آخرین اقدامات و نتایج این پرونده بررسی شد.

رئیس دیوان عالی استان البرز تصریح کرد: در موارد قتلی که قاتل در محل وقوع جرم دستگیر نشده و مجهول است، برای کشف جرم و شناسایی قاتل یا قاتلان مطرح می کنند. فرضیه های مختلف در مورد علل و انگیزه قتل، قتل مطرح و مورد رسیدگی قرار می گیرد و در نتیجه افرادی که به هر نحو ممکن است مطابق مقررات انگیزه قتل را داشته باشند، احضار یا بازداشت و به دستور قتل مورد رسیدگی قرار می گیرند. مقام قضایی

اجساد داریوش مهرجویی و همسرش بعدازظهر شنبه در منزل شماره 14 زیبادشت فردیس پیدا شد. جسد مهرجویی در اتاق نشیمن و جسد همسرش در کنار تخت بود. هر دو با ضربات چاقو کشته شدند. از همان دقایق اولیه قاضی ناصر خاکی دادستان شهرستان فردیس در محل وقوع جنایت حاضر شد و به بررسی صحنه و سرنخ ها برای کشف راز قتل پرداخت. تحقیقات تیم پلیسی به سرپرستی سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی استان البرز آغاز شد. با گذشت بیش از سه روز از قتل، به سراغ قضات و کارآگاه جنایی سابق رفتیم و از آنها درباره انگیزه احتمالی قاتل یا قاتلان جویا شدیم.اعتراف قاتل داریوش مهرجویی و همسرش!/جزئیات

ابتدا انگیزه را مشخص کنید.

بازپرس ویژه سابق قتل تهران درباره دلایل اصلی جنایت مرحوم مهرجویی توضیح می دهد: آن طور که رسانه ها می نویسند همسر مرحوم مهرجویی قبل از جنایت تهدید شده بود، هیچ دزدی قبل از ارتکاب سرقت تهدید نمی کرد و طبق اخبار منتشر شده است. , سرقت دستبند عمدتا برای انکار ضرر است. سارقان معمولا به صورت مخفیانه و در غیاب افراد اقدام به سرقت می کنند و با توجه به اینکه آثاری از ورود اجباری در محل مشاهده نمی شود، باید دلایل دیگری بررسی شود. موضوع دیگری که از محل جنایت اعلام شده، شدت ضربات مهلک متوفی مهرجویی و خانم محمدی فرد است که نشان می دهد بستن دست های متوفی و ​​نحوه قتل وی حکایت از کینه توزی با متوفی دارد. همسر مهروجی. . با این تفاسیر به نظر می رسد برای به دست آوردن سرنخ های خوبی باید تحقیقات بیشتری روی متوفی متمرکز شود. در صحنه های مرگبار سرقت، زمانی که سارقان مجبور به استفاده از چاقو می شوند، با یکی دو ضربه، طعمه را از کار می اندازند، اما در این جنایت، محل ضربات و شدت آنها حکایت از قتلی از پیش طراحی شده دارد. نکته مهم این است که در این موارد ابتدا باید انگیزه را پیدا کرد و سپس قاتل را پیدا کرد.

قاتلان حرفه ای هستند

یکی از کارآگاهان بازنشسته نیز معتقد است: با ورود قاتل یا قاتلان بدون درگیری، توسط مقتولان شناسایی و برای ناشناس ماندن داریوش مهرجویی و همسرش به قتل رسیدند.لازم به ذکر است قاتلان ویلای شماره 14 حرفه ای بودند

وی ادامه داد: موضوع سرقت یکی از گزینه هایی است که درباره آن باید بگویم که دزد حیله گر معمولا گره می زند، دزدی می کند و می رود اما وقتی احساس خطر کرد و توسط مقتول شناسایی شد می تواند مقتول را بکشد. آخرین فرضیه قتل خانوادگی یا انتقام است و باید دید با استخدام قاتل چه کسانی از این جنایت سود می برند. به نظر من این فرضیه را نیز می توان جدی گرفت.» این کارآگاه تاکید کرد: تیم جنایی به صورت 24 ساعته روی این پرونده کار می کند و مردم اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کنند و به شایعات توجه نکنند. تیم های جنایی ما پیگیری می کنند و موارد را از نظر علمی کشف کنید و پیش‌بینی‌های کارشناسان فقط حدس و گمان است.

داریوش مهرجویی

قتل برنامه ریزی شده بود

حسن تردست، قاضی بازنشسته جنایی که سابقه بسیاری از پرونده های قتل را دارد، درباره انگیزه احتمالی این جنایت می گوید: مهم این است که از روند رسیدگی به پرونده اطلاعی نداریم و نمی توانیم در مورد پرونده اظهار نظر قطعی کنیم. اما از روی تجربه می توان حدس زد که این قتل می تواند مربوط به تهدیداتی باشد که انجام شده و با برنامه ریزی قبلی صورت گرفته است.همانطور که در اینترنت خواندم همسر متوفی از تهدیدها خبر داد و حتی یک چاقو را پشت پنجره نشان داد. اما جای تردید است که “چرا با وجود این شکایت نکردند؟”

وی ادامه می دهد: باید در بین خانواده، دوستان و همکاران تحقیقات دقیقی انجام شود تا ببینیم آیا فردی با دو مقتول درگیری داشته است یا خیر، باز هم می گویم تا زمانی که همه اطلاعات لازم را نداشته باشیم نمی توانیم درباره انگیزه جنایت صحبت کنیم. ” اطلاعات در مورد فرآیند تحقیق اما مطمئن شوید که قتل از قبل برنامه ریزی شده بود.”

داریوش مهرجویی و همسرش چگونه به قتل رسیدند؟

پلیس با تکذیب خبر سر بریدن داریوش مهرجویی به تشریح چگونگی کشته شدن وی پرداخت.

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا روز یکشنبه در رابطه با قتل داریوش مهرجویی و همسرش ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ و فقدان هنرمند پیشکسوت به جامعه هنری کشور گفت: پلیس به زودی عاملان این اقدام وحشیانه را دستگیر و تحویل دستگاه قضایی خواهد داد.»

اقدامات فنی اولیه در حال انجام است و کارآگاهان برای بررسی سناریوهای احتمالی در صحنه حضور دارند.

به گفته پلیس این حادثه در ساعات پایانی شنبه شب (22) رخ داد مهر) با تماس با پلیس 110 مطلع شد که با حضور ماموران در محل مشاهده شد که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی خود واقع در زیبادشت مشکین آباد به قتل رسیده اند.

داریوش مهرجویی

این ماجرا توسط دختر متوفی مهرجویی به پلیس گزارش شد. تیم های تخصصی پلیس در محل حاضر شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند.

این حادثه به دلیل نامعلومی توسط فرد یا افرادی ناشناس رخ داده و انگیزه قتل هنوز مشخص نیست اما شواهد حاکی از آن است که قتل به دلیل جراحات ناشی از سلاح های تیز انجام شده است.

داریوش مهرجویی متولد 1318 و یکی از کارگردانان مشهور سینمای ایران است که فیلم های معروفی چون هامون، دایره مینا، گاو، اجاره نشین ها، سارا، پری، لیلا، مهمان مامان و سنتوری را ساخته است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا