اخبار روز

شروع چاپ سوم فاشیسم ابدی!

 “اومبرتو اکو” نویسنده، استاد دانشگاه، فیلسوف و روزنامه نگار ایتالیایی، چهره یگانه ای است که او را غول قرن  می نامند  و سیاره ای را در کهکشان  به یاد وی نامیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ریمینو، او در تمام عمر به انسان، آزادی، آگاهی و رهایی اندیشید و در این راه مجدانه تلاش کرد.

او به‌عنوان خالق «فاشیسم ابدی» کتاب‌هایش در میلیون‌ها نسخه و به اکثر زبان‌ها ترجمه و منتشر شده است و علاقه‌مندان و خوانندگان زیادی در کشورمان دارد.

«فاشیسم ابدی» مجموعه‌ای از یادداشت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مصاحبه‌های فراموش نشدنی اوست که توسط غلامرضا امامی از اصل ایتالیایی به فارسی ترجمه و مورد استقبال خوانندگان ایرانی قرار گرفت.

بخش اول این کتاب به چهارده ویژگی فاشیسم در جوامع می پردازد. “اومبرتو اکو” در «فاشیسم ابدی» به روشنی توضیح می‌دهد که چگونه سنت گرایی، خردگریزی، خرد گریزی، دشمن انگاری قهرمان گرایی و….. الگویی از فاشیسم را در جهان ما ایجاد کرده‌اند که هر روز در حال رشد است. اومبرتو اکو بیان می کند که اگر ما خیلی دیر اقدام کنیم، فاشیسم ناب بی پایان در جهان رخنه می کند و همه چیز را از خرد، احساس، انسانیت، طبیعت، آزادی از درد گرفته تا فراموشی ابدی پشت سر می گذارد.

در قسمت دوم کتاب که شامل مصاحبه های اکو است، اعظم زنگنه، روزنامه نگار مشهور ایرانی مقیم اروپا، گفتگوی جالب و خواندنی با او داشته و اکو روان و ساده از زندگی، روزگار و اندیشه های او صحبت کرده است. گفتنی است این کتاب ها توسط امبرتو اکو اثر غلامرضا امامی به فارسی ترجمه و منتشر شده است.  “چگونه با ماهی قزل آلا سفر کنیم؟ مجموعه ی طنزها یی پیرامون دنیای مدرن. ” دلدادگان “روایتی از شاهکاری ادبی . ” سه قصه” به قول اکو برای ۹ساله ها تا ۹۰ ساله ها.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا