اخبار روز

چین و چروک لاله گوش چه چیزی را نشان می دهد؟

مشرق نیوز نوشت: طبق معاینات پزشکی، چین و چروک لاله گوش نشانه تشخیص مشکلات قلبی و بیماری عروق کرونر است.

آیا آن نقطه عمودی کوچک روی گوش شما می تواند ارتباطی با بیماری قلبی داشته باشد؟ این یک آزمایش ساده است که می تواند در برابر بیماری های جدی محافظت کند. در سال 1973، دکتری به نام ساندرز تی فرانک مطالعه‌ای را برای تعیین اینکه آیا لاله گوش تا شده می‌تواند نشانه بیماری عروق کرونر باشد یا خیر، انجام داد. او دریافت که بیمارانی که لاله گوش آنها زاویه دار و مورب است، بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی هستند.

اما قبل از اینکه نگران باشید، در اینجا برخی از آمار و اطلاعات پیشینه در مورد مطالعات وجود دارد. از زمانی که مطالعه او منتشر شد، دانشمندان بیشتری به ارتباط بین چین و بیماری قلبی پرداختند.

چین و چروک لاله گوش نشانه مشکلات قلبی است

محققان دریافته‌اند که «بیماری قلبی» ممکن است بر زیر گروهی از بیماران مبتلا به پیری زودرس و پیشرفت زودرس بیماری عروق کرونر تأثیر بگذارد که پیش‌آگهی آن‌ها را می‌توان با اقدامات پیشگیرانه زودهنگام بهبود بخشید.

این باعث می شود که بافت الاستیک اطراف رگ های خونی کوچک در گوش شروع به تحلیل رفتن کند. این همان نوع تغییری است که هنگام ابتلا به بیماری عروق کرونر در رگ های خونی رخ می دهد. بنابراین، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که تغییرات قابل مشاهده می تواند نشانه ای از تغییرات جدی تر در رگ های خونی اطراف قلب باشد.

برای ارائه برخی اعداد: یک مطالعه جدید در سال 2006 ارزش پیش‌بینی‌کننده حدود 80 درصد را در افراد 40 ساله و کمتر نشان داد. با این حال، به نظر می رسد که چین و چروک های گوش ممکن است برخی از بیماری های ناشی از افزایش سن، مانند بیماری قلبی و احتمالاً دیابت را پیش بینی کند، اما برخی از دانشمندان هنوز متقاعد نشده اند.

تشخیص بیماری عروق کرونر بر اساس تغییرات ظاهری گوش

نشانه مشکلات قلبی و بیماری عروق کرونر است

یک مطالعه در سال 1980 هیچ ارتباط قابل توجهی بین چین و چروک و بیماری عروق کرونر قلب در ایالات متحده پیدا نکرد، که نشان می دهد این علامت ممکن است سطح علائم را در سایر گروه های قومی نداشته باشد. مطالعه دیگری روی مردم ژاپن هیچ ارتباطی بین مردم چین و بیماری قلبی پیدا نکرد.

با این حال، دانشمندان دیگر هشدار می دهند که نتایج ممکن است جانبدارانه باشد، زیرا معمولاً مطالعات بر روی بیماران بالای 50 سال انجام می شود، زیرا افراد به طور طبیعی در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری ها هستند. ممکن است چین و چروک ها به سادگی نشانه روند طبیعی پیری باشند.

پیشگیری از بیماری قلبی با چین لاله گوش

با وجود این تردیدها، اکثر دانشمندان و پزشکان بر این باورند که وجود چین و چروک روی گوش در سنین 50 سالگی به بالا ممکن است نشانه خوبی از سلامت نبودن بدن باشد.

به همین دلیل، اگر چین و چروک گوش دارید یا فردی را می شناسید که از چین و چروک گوش رنج می برد، مهم است که با پزشکی مشورت کنید که بتواند خون را آزمایش کند و تشخیص دهد که آیا این شاخص عجیب درست است یا خیر. و به یاد داشته باشید: بیماری قلبی قابل درمان است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا