دانستنی ها

سرکه سیب یک روند سلامتی طولانی مدت است، اما چقدر خوب است؟

بعد- اگرچه تحقیقات بیشتری برای درک کامل فواید بالقوه سرکه سیب مورد نیاز است، کارشناسان می گویند شواهدی وجود دارد که نشان می دهد سرکه سیب ممکن است به بهبود سلامت ما کمک کند.

طبق گزارش فرارو به نقل از شبکه خبری CBS، لورا لیگوس، متخصص تغذیه ورزشی، می گوید: «سرکه سیب یک درمان جادویی یا راه حل سریع برای مشکلات مربوط به سلامتی نیست. اما از تجربه‌ام به‌عنوان یک متخصص تغذیه، دریافته‌ام که استفاده از چیزی مانند سرکه سیب قبل از غذا می‌تواند برای کمک به هضم غذا، شبیه‌سازی اسید معده و تجزیه غذا مفید باشد.»

ما می دانیم که این نوع سرکه حاوی اسیدهای خاصی است که باکتری های مضر و پروبیوتیک های طبیعی را که از سلامت روده حمایت می کنند، از بین می برد، اما مطالعات بیشتری در مورد میزان واقعی این فواید بالقوه مورد نیاز است.

علاوه بر این، مطالعات کوچک تأثیر سرکه سیب بر قند خون را بررسی کرده اند. Ligos می‌گوید: «نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که سرکه سیب ممکن است در کاهش پاسخ قند خون هنگام مصرف با غذا یا بعد از غذا مفید باشد.» برخی دیگر نه برای مصارف داخلی بلکه برای استفاده خارجی مانند مراقبت از پوست و پوست سر به سرکه سیب روی آورده اند.

اگرچه تحقیقاتی در این زمینه انجام نشده است، اما برخی از کارشناسان معتقدند که سرکه سیب حاوی عناصر مختلفی است که ممکن است به برخی از مشکلات پوستی کمک کند. آنها خاطرنشان می کنند که ماهیت اسیدی سرکه سیب به بازیابی PH طبیعی پوست برای کاهش التهاب کمک می کند. علاوه بر این، سرکه سیب حاوی آلفا هیدروکسی اسید و آنتی اکسیدان هایی است که به لایه برداری، روشن و صاف کردن پوست کمک می کند. علاوه بر این، سرکه سیب می تواند به متعادل کردن pH پوست سر کمک کند تا از شوره سر و سایر بیماری های پوست سر جلوگیری کند، زیرا بسیاری از شرایط نامطلوب پوست سر به دلیل عدم تعادل pH و رشد بیش از حد مخمر در پوست سر (شوره سر) رخ می دهد.

با این حال، برای زدن سرکه سیب به پوست سر خود عجله نکنید و ابتدا یک آزمایش انجام دهید زیرا مشاهده شده است که برخی از افراد با پوست حساس می توانند در استفاده از سرکه سیب باعث تحریک شوند.

بایدها و نبایدها هنگام استفاده از سرکه سیب

اگر قصد دارید سرکه سیب را در رژیم غذایی خود امتحان کنید، کارشناسان می گویند باید نکات مهم را در نظر داشته باشید.

اول از همه، استفاده از سرکه سیب به تنهایی توصیه نمی شود. همیشه سعی کنید سرکه سیب را رقیق کنید زیرا اسیدی است و در صورت رقیق نشدن می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در مینای دندان یا پوشش مری شما شود. علاوه بر این، نوشیدن مستقیم سرکه سیب می تواند پوشش معده شما را تحریک کند، که ممکن است برای افرادی که به دنبال حمایت از میکروبیوم روده خود با باکتری های سالم هستند، معکوس باشد.

در مورد یک نسخه صمغی یا صمغی سرکه سیب چطور؟

Ligus نسبت به نسخه های صمغی و صمغی محبوب سرکه سیب هشدار می دهد. او می‌گوید: «نسخه‌های آدامس به دلیل نرخ جذب پایین، به طور بالقوه کمتر مؤثر هستند. به همین دلیل است که برای اکثر افراد، من استفاده از سرکه واقعی را توصیه می کنم.

علاوه بر این، نسخه صمغی ممکن است حاوی شکر اضافه شده باشد، و در مورد اینکه آیا آنها دوز صحیح را ارائه می دهند یا خیر، تردید وجود دارد. در حالی که داشتن یک نسخه صمغی راحت است و نیازی به مخلوط کردن یا رقیق کردن آن ندارید، تا زمانی که اطلاعات بیشتری نداشته باشیم، تشخیص میزان سرکه سیب در صمغ‌ها دشوار است. درعوض، می‌توانید با اضافه کردن سرکه سیب به چای یا سس طعم آن را تغییر دهید یا آن را در غذاهایتان مرینید کنید.»

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا