اخبار روزاخبار ورزشی

خبر بد برای کشتی ایران/جزئیات

 

در شرایطی که آلبانی به عنوان میزبان امسال مسابقات جهانی کشتی زیر 23 سال از اعطای روادید به تیم های ایرانی خودداری کرده است، این کشور نیز به عنوان میزبان این رقابت ها در سال آینده انتخاب شده است.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی زیر 23 سال جهان از روز دوشنبه آغاز می شود و به میزبانی تیرانا، پایتخت آلبانی برگزار می شود. این رقابت ها ابتدا قرار بود در شهر تامپره فنلاند برگزار شود اما به دلیل عدم اعطای روادید میزبان به تیم های روسیه و بلاروس به دلیل حمله نظامی به اوکراین، فدراسیون جهانی کشتی میزبانی فنلاند از این رقابت ها را لغو کرد. در شرایطی که سه کشور مصر، مقدونیه و آلبانی کاندیدای میزبانی این رقابت ها بودند، سرانجام میزبانی این رقابت ها به آلبانی داده شد.

این رقابت‌ها در شرایطی برگزار می‌شود که آلبانی در اقدامی غیرورزشی از اعطای روادید به تیم‌های ملی کشتی ایران خودداری کرده است، بنابراین ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی غایب بزرگ این رقابت‌ها خواهد بود.

البته سایت فدراسیون جهانی کشتی نیز این کشور را به عنوان میزبان مسابقات جهانی زیر 23 سال آینده معرفی کرده است و باید بررسی شود که آیا آلبانی به اقدام اخیر این کشور مبنی بر عدم صدور روادید برای ایرانیان و اعتراض جدی اتحادیه کشتی به این اقدام فکر می کند یا خیر. سال آینده میزبان این رقابت ها خواهد بود یا فدراسیون جهانی کشتی کشور دیگری را برای میزبانی این مسابقات پیشنهاد خواهد کرد.

مسابقات جهانی کشتی زیر 23 سال 2024 از 30 مهر سال آینده برگزار می شود و آلبانی به عنوان میزبان این مسابقات معرفی شده است.

همچنین مسابقات جهانی کشتی نوجوانان 2024 از 19 تا 25 آگوست سال آینده در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین و مسابقات جهانی کشتی نوجوانان 2024 از 2 تا 8 سپتامبر در پونته ودرای اسپانیا برگزار خواهد شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا