اخبار روز سینما

بهره برداری از پست رضوانشهر تا پنج سال آینده برق مورد نیاز منطقه را تامین می کند

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان در هجدهمین جلسه شورای قابلیت اطمینان برق گیلان:

در هفته پیش رو شاهد افتتاح و بهره برداری از پست سیار 20.63 کیلوولت رضوانشهر خواهیم بود که حداقل تا پنج سال آینده مشکلات کم برق منطقه را حل خواهد کرد.

ریمینو بهمن داراب زاده در هجدهمین جلسه شورای قابلیت اطمینان برق گیلان با مدیران عامل شرکت های برق استان گیلان ضمن قدردانی از رفاقت و دلسوزی مردم شریف و تلاش و پشتکار تمامی دست اندرکاران صنعت برق کشور استان گیلان که منجر به غلبه موفقیت آمیز پیک مصرف تابستانی شد، گفت: به گفته کارشناسان، پایگاه های خبری و مراکز اطلاع رسانی و آماری، تابستان امسال گرم ترین تابستان دهه گذشته بود که شرایط سخت و چالش برانگیزی را برای این تابستان ایجاد کرد. صنعت برق استان

وی با بیان اینکه صنعت برق برای پایدار نگه داشتن شبکه های برق باید شرایط سختی را متحمل شود، گفت: با وجود گرمای بالا و عدم تعادل قابل توجه در تولید و مصرف، با برنامه ریزی منطقی، به موقع و بهینه شبکه برق استان مواجه هستیم. با موفقیت.» تا این تابستان فوق العاده را با موفقیت سپری کند.

مدیر کل برق منطقه ای گیلان گفت: مصرف برق استان در تابستان امسال و در زمان پیک مصرف 2 هزار و 224 مگاوات بوده و بلافاصله 2 هزار و 268 مگاوات نیز ثبت شده است. این در حالی بود که تولید برق استان در آن زمان حدود 2100 یا حتی کمتر بود و این نشان از شرایط بسیار سخت و مدیریت و برنامه ریزی عالی شبکه برق استان داشت.

وی تصریح کرد: مصرف برق در پیک تابستان امسال نسبت به سال گذشته 3.8 درصد افزایش داشته است. در واقع مصرف برق در استان گیلان در سال جاری از تولید نیروگاه های استان پیشی گرفته است.

داراب زاده تاکید کرد: بر اساس محاسبات انجام شده، نیاز مصرفی استان گیلان در اوج مصرف تابستان حدود 2560 مگاوات بوده که با همکاری عالی صنایع و مدیریت بهینه شبکه برق استان محقق شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اعلام آمادگی این شرکت برای نگهداری و پایایی شبکه های برق و خطوط برق در فصل زمستان پیش رو گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده پاییز و زمستان سختی را از نظر بارندگی پیش رو داریم. که باید در بخش های زیر برنامه ریزی شود. باید تمهیدات لازم برای تکمیل و تکمیل ذخایر سوخت ثانویه نیروگاه ها اندیشیده شود.

وی افزود: نقاط ضعف در لوله ها باید شناسایی، تعمیر و بازسازی شود تا بتوانیم زمستان پیش رو را به خوبی پشت سر بگذاریم.

داراب زاده تصریح کرد: پروژه خط مختلط چهار مداره 63 و 230 کیلوولت غرب رشت – انزلی – پره سر یکی از پروژه های مهم و راهبردی استان و کشور است که در جابجایی بخشی از تولیدات به منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نیروگاه پره سر به شبکه سراسری متصل خواهد شد و به رفع تنگناها کمک خواهد کرد. تولید این نیروگاه به این معناست که به زودی شاهد اتمام نصب برج و شروع فاز کابل کشی فاز اول آن خواهیم بود.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان درباره پست سیار 20.63 کیلوولت رضوانشهر گفت: انشالله در هفته آینده شاهد افتتاح و بهره برداری از این پست در شهرستان رضوانشهر خواهیم بود. رفع خواهد شد.»

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا