اخبار روز سینما

با این ترفندها یک باغچه کوچک در خانه بسازید

با این ترفندها یک باغچه کوچک در خانه بسازید

با پیشرفت زندگی شهری، روز به روز فاصله انسان با طبیعت بیشتر شده و خلأ در جان آنها پدید آمده است. این مشکل باعث شده است که بسیاری از افراد از گیاهان داخلی مراقبت کنند. گیاهان جزء لاینفک زندگی ما انسان ها هستند و تاثیر ویژه ای بر سلامت جسمی و روحی ما دارند.

ایجاد فضای سبز کوچک و مینیمالیستی در داخل اتاق ایده ای جذاب و غیرمنتظره است. این باغ های سرپوشیده چیزی بیش از چند گیاه آپارتمانی هستند که در یک قفسه یا در گوشه ای بدون استفاده پنهان شده اند. در حقیقت، این باغ ها با هدف ایجاد یک جنگل کوچک و سبز طراحی شده اند. یک باغ سرپوشیده مینیمالیستی بهترین راه برای افزودن سبزی، طراوت و ایجاد فضایی آرام در خانه است. آیا رویای داشتن یک باغ مینیمال در خانه را دارید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی را برای ایجاد یک باغ زیبا در خانه یاد بگیرید.


بیشتر بخوانید: ترفندهای رایگان بازسازی منزل


با این ترفندها یک باغچه کوچک در خانه بسازید

1- فضای مناسبی برای باغ در نظر بگیرید

برای راه اندازی یک باغ سرپوشیده به مکانی مناسب نیاز دارید که علاوه بر زیبایی، شرایط مناسبی برای رشد گیاهان داشته باشد. بهترین فضا برای ایجاد یک باغ داخلی مینیمالیستی به چیدمان و نوع گیاهان آپارتمانی شما بستگی دارد. به عنوان یک قاعده کلی، این مکان باید نور کافی دریافت کند و تهویه مناسب داشته باشد. برای این منظور می توانید هر دیوار، گوشه، قفسه یا طاقچه خالی را انتخاب کنید که نور طبیعی و گردش هوای کافی را دریافت کند. از انتخاب مکان هایی که دما به طور مکرر تغییر می کند، مانند نزدیکی رادیاتور خودداری کنید. اگر نمی توانید نور طبیعی کافی برای گیاهان خود فراهم کنید، باید از لامپ های رشد گیاه استفاده کنید. این لامپ ها علاوه بر تامین نور گیاهی، ظاهری متنوع و زیبا دارند که می توان از آنها برای ایجاد دکوراسیونی جذاب استفاده کرد.

با این ترفندها یک باغچه کوچک در خانه بسازید

۲- از گیاهان مناسب استفاده کنید

چه چیزی باغ داخلی شما را به یک باغ زیبا و مینیمال تبدیل می کند؟ سبک گیاهانی که انتخاب می کنید راه اصلی برای ایجاد یک باغ مینیمالیست جذاب است. گیاهانی با شکلی ساده و ظاهری زیبا مانند آلوکازیا، پاپایا و برگ انگور انتخاب مناسبی برای ایجاد باغی زیبا در خانه هستند. یک نقطه کانونی را انتخاب کنید و آن را با گیاهان زیاد شلوغ نکنید. به جای اینکه اتاق را با گیاهان بزرگ و کوچک پرتعداد پر کنید، از گیاهان زیبا و خاص استفاده کنید.

با این ترفندها یک باغچه کوچک در خانه بسازید

3- درختچه های آپارتمانی و گیاهان بزرگ را انتخاب کنید.

بیشتر گیاهان آپارتمانی و گیاهان بزرگ گران هستند. اما آنها تأثیر زیادی بر ظاهر باغ های داخلی مینیمالیستی دارند. وقتی می خواهید فضای سبز را به یک فضای مینیمالیستی وارد کنید، نباید آن را بیش از حد شلوغ کنید. برای جلوگیری از شلوغ شدن فضا، بهترین گزینه انتخاب گیاهان آپارتمانی و درختچه های بزرگ است. گیاهان بالغ را انتخاب کنید. این گیاهان سرسبزی فضای کوچک شما را به حداکثر می رساند و زیبایی آن را دو چندان می کند. از گیاهان بزرگ و آسان برای نگهداری می توان به برگ انجیر، پرنده بهشتی، سپر Alocasia Regal و Salomé philodendron اشاره کرد.

با این ترفندها یک باغچه کوچک در خانه بسازید

4- از گلدان های مناسب استفاده کنید

یک باغ سرپوشیده مینیمالیستی همیشه با گلدان های خاکستری تزئین نمی شود. گاهی استفاده از گلدان های سفالی در داخل خانه نشاط و شادابی را به این مکان می آورد. برای کاشت گیاهان خود از گلدان های مشابه با رنگ های مشابه استفاده کنید. با این کار فضایی هماهنگ و دیدنی در باغچه کوچک منزلتان ایجاد خواهید کرد.

با این ترفندها یک باغچه کوچک در خانه بسازید

5- به فضای منفی احترام بگذارید

فضای منفی که به عنوان فضای خالی یا خالی نیز شناخته می شود، جزء ضروری طراحی داخلی مینیمالیستی است. این فضا به مناطقی اطلاق می شود که عمداً برای ایجاد حس تعادل و آرامش بصری خالی مانده اند. زیبایی دیوارهای خالی یا فضاهای باز را در آغوش بگیرید تا چشم شما بتواند روی عناصر کلیدی اتاق تمرکز کند. وقتی گیاهی را روی دیواری با رنگ خنثی قرار می دهید، فرصت های بیشتری برای درخشش به آن می دهید. این اثر بدون حواس‌پرتی بصری، این مکان را به یک نقطه کانونی تبدیل می‌کند که همه نگاه‌ها را به خود جذب می‌کند. قرار دادن گیاهان در مقابل دیوارهای بژ ملایم، خاکستری کم رنگ و سفید ملایم باعث می شود که گیاهان شما سبزتر و زیباتر به نظر برسند.

با این ترفندها یک باغچه کوچک در خانه بسازید

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا