اخبار روز

بازیگر برنده اسکار: ما می خواهیم که جنایات جنگی در غزه پایان یابد!/جزئیات

گروهی از بازیگران از جمله تیلدا سوینتون، بازیگر انگلیسی برنده اسکار، خواستار پایان دادن به جنایات جنگی و محاصره و بمباران مردم غزه شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، بیش از دو هزار هنرمند بمباران و محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و خواستار آتش بس فوری و بازگشایی گذرگاه های غزه شدند.

این نامه توسط گروهی از هنرمندان بریتانیایی از جمله بازیگران مشهوری چون تیلدا سوینتون، چارلز دنس، استیو کوگان، میریام مارگولیس و پیتر مولان امضا شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: شاهد جنایت و فاجعه هستیم. اسرائیل بخش‌های وسیعی از نوار غزه را به ویرانه تبدیل کرده و دسترسی 2.3 میلیون فلسطینی را از آب، برق، غذا و دارو قطع کرده است.

در این نامه از دولت‌هایی که حمایت خود را از اسرائیل ابراز کرده‌اند انتقاد کرده و گفته‌اند زمانی فرا خواهد رسید که «به خاطر همدستی‌شان» پاسخگو خواهند بود.

در این بیانیه آمده است: «اما در حال حاضر، ما هر اقدام خشونت‌آمیز علیه غیرنظامیان و هرگونه نقض قوانین بین‌الملل توسط کسانی که مرتکب آن‌ها می‌شوند را محکوم می‌کنیم، اما این وظیفه ماست که هر کاری می‌توانیم برای متوقف کردن آنها انجام دهیم.» به ظلم بی سابقه ای که در غزه اعمال می شود.

این نامه مواضع امضاکنندگان را در قبال تخریب غزه و آوارگی گسترده فلسطینی ها تکرار می کند و از دولت ها می خواهد که به حمایت نظامی و سیاسی خود از اقدامات اسرائیل پایان دهند.

بمباران و محاصره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی یازده روز است که ادامه دارد و به گفته آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا)، بیش از یک میلیون نفر – تقریبا نیمی از جمعیت غزه – آواره شده اند. حمله اخیر به بیمارستانی در غزه که در آن صدها نفر جان باختند، خشم و انزجار جهانی را بیش از پیش نسبت به رژیم صهیونیستی برانگیخته است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا