اخبار روز

افزایش حملات سایبری علیه ایران


به گزارش مانیبان به نقل از اکو ایران، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم گرامیداشت هفته پافند غیر فعال اظهار داشت: در پی جنگ اخیر فلسطین، رسانه های خارجی در تلاش هستند تا بگویند نرخ ارز در ایران در سال 1403 به جای ذهنیت تاثیرگذاری بر بازیگران تجاری و اقتصادی به عدد مشخصی خواهد رسید.

خاندوزی افزود: از سال 1389 موضوع خصومت و عملیات سایبری در کشور ما تشدید شده است، اقدامات ارزنده ای برای رسیدگی به آن انجام شده و بارها به جامعه اطلاع رسانی نمی شود اما گاهی هر چند ساعت یکبار عملیات سایبری انجام می شود. یا چند بار در یک ساعت در کشور انجام می شود، اما به ندرت پیش می آید که دچار شکست و آسیب سیستمی شویم.

وی ادامه داد: در اقتصاد کشور باید پدافند غیرعامل را برای مقابله با تهدیدات جدی بگیریم، علیرغم حفاظت عینی در 12 سال گذشته موفقیت کافی در زمینه آسیب های روانی پیش روی جامعه نداشته ایم. چون رسانه های خارجی به این سمت می روند.

وزیر اقتصاد در خصوص هجمه های روانی که از طریق رسانه ها به اقتصاد کشور وارد می شود، گفت: به عنوان مثال در یک بند القا می کنند که فلان کالا از ماه آینده با کمبود مواجه می شود و گاهی این کار را قبل از یک ماه انجام می دهند. متغیرهای روانی به اقتصاد کشور آسیب می زند.

خاندوزی تصریح کرد: در جنگ اخیر فلسطین، رسانه های خارجی سعی می کنند بگویند نرخ ارز در سال 1403 به عدد خاصی می رسد تا بر ذهنیت تجار و فعالان اقتصادی تاثیر بگذارند. در این بخش آسیب پذیری و شکنندگی خاصی وجود دارد و نباید اجازه دهیم اقتدار به تریبون های خارجی برسد.

وی افزود: در پدافند غیرعامل در مسائل اقتصادی باید از خطرات آتی استقبال کرد. انتظار ما از همکاران کمیته پدافند غیرعامل این است که کمی دورتر نگاه کنند و اگر اتفاقی افتاد اقدامات پیشگیرانه انجام دهند تا سیستم های اقتصادی آسیب کمتری داشته باشند و در صورت بروز حادثه، عملکرد سیستم به سرعت به حالت عادی بازگردد. حالت اصلی مسیر.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا