اخبار روز

اخبار معاونت از گرانی نان


رحیم زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره یارانه نان گفت: در بودجه 104 میلیارد تومب برای خرید گندم در نظر گرفته ایم و اختیارات لازم را به دولت داده ایم تا با توجه به این موضوع. تبصره 14 می توان از پول گندم از سایر سطوح که یکی از آنها محدوده شهرداری ها بود استفاده کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: یارانه نان باید به ویژه به قشر ضعیف جامعه که غذای اصلی آنها نان است داده شود. من هم مخالف حذف یارانه نان هستم.

این نماینده در مورد ضایعات نان توضیح داد: اینکه نان ضایعات می شود و برای خوراک دام استفاده می شود و در مواجهه با این گونه مخالفت ها باید ابزار نظارتی و کنترلی برای اطمینان از مصرف کافی داشته باشیم. باید فرهنگ سازی شود، اگر اسراف صورت می گیرد نباید با قطع یارانه نان باشد.

وی گفت: نان عرضه شده در جامعه برای همه یارانه ای است. اما با آزادسازی برخی قیمت ها مثلاً عشایر و شهرستان ها سهمیه آرد دارند. همه اتباع نان یارانه ای دریافت می کنند. دارند استفاده می کنند

زارع گفت: الان در نانوایی ها کارت ملی قبول نمی کنند و همه از سهمیه نان استفاده می کنند.

این نماینده در نهایت گفت: مشکلی که اکنون در شهرستان ارد وجود دارد کمبود آرد و گران شدن نان است. اما دولت مصمم باید سهمیه آرد را در مناطق و شهرهای محروم در اولویت قرار دهد. به این ترتیب مصرف نان کافی بوده و هدر نمی رود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا