اخبار روز سینما

پروانه معصومی درگذشت بیوگرافی پروانه معصومی و علت فوت


طبق اخبار شما: پروانه معصومی بازیگر سینما که چند سالی در گیلیان زندگی می کرد ساعتی پیش در صومعه سرا درگذشت. نعیمه نظام دوست یکی از همکاران این بازیگر در گفت وگو با ایسنا خبر درگذشت پروانه معصومی را تایید کرد.

به گفته وی، پروانه معصومی چند روزی به دلیل پارگی روده در بیمارستان بستری بود، امروز به دلیل عفونت ریه به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد و ساعتی پیش درگذشت.

سکینه کبودر آهنگی با نام هنری پروانه معصومی در ۱۱ سالگی به دنیا آمد. اسفند سال 1323 بود. تحصیلات خود را در دانشگاه ملی ایران، دانشکده زبان های خارجی به پایان رساند. او ابتدا در سال 1350 در فیلم بتا ایفای نقش کوتاهی داشت و سال بعد در فیلم رگبار به کارگردانی بهرام بیضایی نقش اول زن را بازی کرد.

معصومی در جشنواره فیلم فجر برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «گل های داوودی» (1363) و لوح طلایی بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم های «جهیزیه رباب» و «شکوه زندگی» (هر دو) شد. 1366). .

معصومی اولین بار در سال 1363 در مجموعه تلویزیونی «کوچک جنگلی» به کارگردانی بهروز افخمی و بعد از آن در سریال های «امام علی (ع)»، «ری مسافر»، «پلیس جوان»، «یوسف یوسف» در تلویزیون ظاهر شد. پیامبر (ص)».

آخرین حضور پروانه معصومی در قاب عکس سریال «کنار پروانه ها» به کارگردانی داریوش یاری بود که در سال 1400 از شبکه دو پخش شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا